Президент ВГО «ВААП» Ігор Шкіря доповів автоперевізникам Миколаївщини про останні результати роботи Асоціації

Сьогодні, 5 червня, за ініціативи Президента ВГО «ВААП» і Укравтотрансу, народного депутата України Ігоря Шкірі та за підтримки комітету ВР з питань транспорту відбулася робоча зустріч з автотранспортниками Миколаївської області. Під час засідання обговорювалися найгостріші проблемні питання в галузі пасажирського автомобільного транспорту в сучасних умовах запровадження ринкових механізмів та удосконалення механізму державного регулювання і контролю транспортним процесом.

Президент ВГО «ВААП» та Укравтотрансу народний депутат України Ігор Шкіря розповів про результати роботи ВГО «ВААП» та Укравтотрансу та про плідну співпрацю з Міністерством інфраструктури та профільним комітетом Верховної Ради України: «Стан та рівень транспортного обслуговування є одним з факторів, які створюють загальний імідж держави. Пасажирським автомобільним транспортом загального користування щоденно користуються мільйони пасажирів. На сьогоднішній день галузь пасажирського автомобільного транспорту знаходиться в критичному стані у зв’язку з зарегульованістю і недосконалістю діючого законодавства. Відсутність дієвого контролю за його дотриманням призвела до повної некерованості та розвалу галузі автомобільного транспорту, яка не розвивається, стоїть на межі існування вже декілька років та знаходиться в стадії зупинки.

Однак вже є перші кроки з вирішення першочергових питань галузі. Так, за ініціативи ВГО «ВААП», прийнята постанова Кабінету Міністрів України № 240 від 25 березня 2015 року, яка, по-перше, скасувала державне регулювання обласними міськими держадміністраціями тарифів на перевезення пасажирів автобусами в приміському та міжміському сполученні всередині областей, а, по-друге, із Постанови виключено норму стосовно визначення повноважень обласних міських держадміністрацій з регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення (метрополітен, автобус, трамвай, тролейбус), оскільки вона суперечила Закону «Про місцеве самоврядування», за яким тарифи на ці послуги встановлюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

Виходячи з вищевикладеного, у сфері міських пасажирських перевезень зберігатиметься державне тарифне регулювання, яке буде здійснюватися органами місцевого самоврядування згідно із Законом «Про місцеве самоврядування». Однак з прийняттям вищевказаної постанови Уряду постало питання, як автомобільну перевізнику на сьогоднішній день погоджувати тарифи у сфері міських пасажирських перевезень, так як відсутній чіткий механізм такої процедури та відсутні будь які роз’яснення від компетентних органів держави. ВГО «ВААП» вже звернулося до Міністерства інфраструктури надати роз’яснення з даного питання.

Що стосується самого Міністерства, то після критики зі сторони громадських організацій, воно дещо активізувало свою роботу. На сьогоднішній день вже розроблено «Дорожньою карту» щодо вирішення проблемних питань галузі пасажирського автомобільного транспорту. Вона недосконала, потребує доопрацювання, але це вже щось! Разом з цим хочу відмітити, що Міністерством прийнято рішення про створення спільної робочої групи із залученням народних депутатів України та представників ВГО «ВААП» та Укравтотрансу для вирішення питання доопрацюваня та внесення змін до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті.

Ще одним нагальним питанням автомобільних перевізників в регіонах є пільгові перевезення пасажирів автомобільним транспортом. До ВГО «ВААП» надходять звернення від перевізників і підприємств автобусних станцій щодо надання роз’яснення про введення в дію Закону України «Про внесення змін та визнання таким, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року №76-VIII, стосовно надання пільгового поїзду на пасажирському автомобільному транспорті загального користування.

Хочу всіх завірити, що ми знаємо про цю проблему і ще в квітні звернулися до міністерства інфраструктури та міністерства соціальної політики з проханням надати повну інформацію щодо надання пільгового проїзду:
— на маршрутах міського сполучення;
— на маршрутах приміського сполучення;
— на маршрутах міжміського сполучення.

Отримана інформація буде доведена до перевізників всіх видів автобусного сполучення, а також розміщена на всіх автостанціях України.

Разом з цим, хочеться відмітити, що наша організація продовжує і продовжуватиме надалі піднімати одне з найактуальніших питань, що турбує всю галузь в цілому на сьогоднішній день це так звані нелегальні перевізники.

На сьогодні існують певні прогалини законодавства, які не дозволяють в повній мірі виконувати норму передбачену статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме складати протоколи про адміністративне правопорушення та вилучати з незаконного обігу транспортні засоби автоперевізників, які здійснюють провадження господарської діяльності без державної реєстрації або без одержання ліцензії, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом.

Вищевказане питання буде внесено до «Дорожньої карти» та матиме першочергове значення для впровадження.

Крім цього, хотілось би звернути увагу всіх присутніх в залі, що розвиток нелегальних перевезень є наслідком бездіяльності контролюючих та силових відомств всіх рівнів, тому закликаю громадськість і надалі посилювати свою роботу як в боротьбі з так званими нелегальними перевізниками, так і в здійсненні контролю за виконанням своїх посадових обов’язків контролюючими органами на автомобільному транспорті.

На завершення хочеться ще відмітити, що ВГО «ВААП» і надалі буде вести активну роботу з регіонами та відповідальними за галузь органами влади. Скоро у Міністерстві інфраструктури України відбудеться розширена Міжвідомча нарада з проблемних питань у сфері пасажирських перевезень на автомобільному транспорті, ініціаторами якої виступають ВГО «ВААП» та Укравтотранс, а на початок осені анонсоване проведення третього Всеукраїнського автотранспортного форуму.

Якщо потрібна допомога в регіонах в інших питаннях прошу звертайтесь до нас в будь який час, а ми докладемо всіх зусиль і навіть більше для їхнього вирішення».

Николаев 4 Николаев3 Николаев 1 Николаев 2

Коментувати

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

1 × 5 =