Корпорація «Еталон» зупинила проект з «Белкоммунмаш» і в 2013 році виведе на ринок власний тролейбус

Корпорація «Еталон» зупинила реалізацію проекту спільного з «Белкоммунмаш» (Білорусія) виробництва на потужностях Чернігівського автозаводу тролейбуса через підвищення цін на комплектуючі білоруським партнером, повідомив голова правління ЧАЗ Валерій Купцов . «Спільне виробництво тролейбусів зупинено, тому що коли мова зайшла про конкретне підписання договорів і постачаннь комплектуючих, постало питання про ціну, а вони стали зростати. І ми, скажімо так, не знайшли спільної мови», — сказав В.Купцов на прес-конференції в четвер. За його словами, перший зразок тролейбуса в даний час експлуатується в Чернігові і має хороші відгуки, зібрані, але не продані ще два тролейбуси, п’ять кузовів стоять на конвеєрі.

Як пояснив президент корпорації Володимир Бутко, коли сторони підписували договір про співпрацю, була домовленість про продаж тролейбуса на ринку України за $ 200 тис. при нульовій рентабельності. «Але коли з незрозумілих причин нам підняли ціну на $ 35 тис. (без ПДВ) — ми не можемо на це піти. Тут нас підстерегла небезпека, яка підстерігає виробника, який працює на монопольних компонентах. Сьогодні маємо велику суму збитків, тому що на конвеєрі стоять п’ять кузовів без наповнення, і їх уже неможливо адаптувати під іншу  розробку «, — зазначив В.Бутко. Він припустив, що «Белкоммунмаш» просто втратив інтерес до проекту з урахуванням намірів будівництва заводу з виробництва міського електротранспорту в Мінській області спільно зі швейцарською Stadler Rail AG.

Як повідомлялося, згідно з підписаним у жовтні 2010 року рамкової угоди між «Белкоммунмаш» та Чернігівським автозаводом, передбачалося спільне виробництво 11-метрового і 12-метрового тролейбусів. Перші тролейбуси передбачалося випустити в другій половині 2011 року, а потім поступово довести рівень локалізації до 50%. Потім терміни початку виробництва були перенесені на 2012 рік, однак, за словами В.Бутка, навесні корпорація «зіткнулася з новою ціною» на комплектуючі.

Як повідомив В.Бутко на прес-конференції, через ситуацію корпорація прийняла рішення про створення власного тролейбуса і вже зібрала дослідний зразок міського низькопідлогового тролейбуса Т12110 «Барвінок» пасажиромісткістю 105 чоловік (у тому числі 31 сидяче місце), конструкція кузова і деяких систем якого споріднена застосованим на нововведенні автобусі А 1110 «Ромашка».

Джерело: Інтерфакс-Україна

You must be logged in to post a comment Login