«Белкоммунмаш» подаватиме до суду на корпорацію «Еталон»

Білоруське підприємство «Белкомунмаш» збирається звернутися до міжнародного суду з позовом до українського підприємства «Еталон» (Чернігів, Україна) про захист інтелектуальних і комерційних прав на виробництво тролейбуса. Ліцензійну угоду між «Белкомунмаш» і «Еталон» про спільне складання білоруських тролейбусів у Чернігові було підписано 2010 року.

У січні 2012 року був укладений новий договір на три машинокомплекти, з урахуванням того, що відсоток локалізації виробництва на Чернігівському заводі збільшувався, ціна кожного з машинокомплектів у новому контракті виявилася нижчою, ніж у першому. «Машини з білоруською допомогою були зібрані під маркою «Еталон-Белкоммунмаш». Українські фахівці, що називається, спільними зусиллями змогли освоїти технологію складання білоруських тролейбусів», — уточнюється в матеріалі інтернет-видання naviny.by.

Восени 2012 року у співпраці намітився розкол. «У зв’язку з дорожчанням комплектуючих, які купує «Белкомунмаш», ціна машинокомплекту збільшилася. Грошей в українців не знайшлося. У результаті машинокомплект, який чернігівці схвалили і узгодили, вони ж самі відмовилися купувати. Тоді це здавалося якимось непорозумінням, хоча сьогодні у такій поведінці вбачаються елементи продуманого ходу», — повідомляє білоруське видання.

«Напередодні 2013 року українські ЗМІ зарясніли заголовками назразок  «У Чернігові розробили власний тролейбус». На оглядання було представлено тролейбус моделі Т12110 «Барвінок». Президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко пояснив журналістам, що, мовляв, так, планували випускати машини з комплектуючих «Белкомунмашу», але білоруські партнери-постачальники без попередження підвищили ціни. У результаті ціна стала на 35 тисяч доларів більша, співпраця з сусідами стала невигідною. Тоді завод почав розробку власної платформи для тролейбуса, що обійдеться на 20% дешевше», — зазначається в матеріалі.

Тим часом начальник бюро маркетингових комунікацій УЗЕД ВАТ «Керуюча компанія холдингу «Белкоммунмаш» Анастасія Цвірко спростувала заяву українського колеги. «Це неправда. Вартість машинокомплекту, дійсно, збільшилася, але не на 35 тисяч доларів, а на 9500. Сталося це у вересні 2012 року не через нашу примху, а через дорожчання комплектуючих, які купуються нашим підприємствам у інших постачальників. Це об’єктивна реальність, яка завжди передбачається сторонами при укладенні договору», — цитує видання її слова.

За словами А.Цвірко, нібито новий український тролейбус насправді є піратською копією білоруської машини. Вона зібрана, порушуючи існуючу ліцензійну угоду, яка регламентує всі дії компанії «Еталон» з питань виробництва білоруських тролейбусів.

Зокрема, вона уточнила, що українська компанія не має права виробляти тролейбуси самостійно протягом п’яти років з моменту припинення дії договору з «Белкомунмашем». «Українська компанія отримала право користуватися технологічною документацією зі складання тролейбусів і зобов’язана дотримуватися ліцензійних прав «Белкомунмашу», — підкреслила А.Цвірко.

За її словами, глава корпорації «Еталон» Володимир Бутко не відповідає на письмові звернення мінського підприємства з вимогою пояснити, чому корпорація «Еталон» порушила ліцензійну угоду, на якій підставі привласнила технології і технічну документацію. «Белкомунмаш» готує у відповідь хід. Як повідомила Анастасія Цвірко, не виключено, що найближчим часом українській стороні все ж доведеться відповісти на всі запитання. У суді», — наголошується в матеріалі naviny.by.

Джерело: УНН

You must be logged in to post a comment Login